Pielęgnacja włosów

 


Witam was Kochani:) Dzisiaj obiecany wpis o pielęgnacji włosów. Nie ukrywam, że zawsze miałam zdrowe włosy jednak, po rozjaśnianiu  drastycznie się to zmieniło :( Okazało się, że dobry szampon i odżywka to nie wszystko. Na początek kupiłam Vitapil , jest to suplement diety, który ma zadanie wzmocnić włosy. Muszę przyznać, że działa! Włosy po Vitapilu przestały mi wypadać, stały się mocniejsze i bardziej lśniące. Vitapil kupicie w aptece, należy go stosować raz dziennie podczas posiłków minimum przez 2 miesiące.  

 Kolejnym krokiem były oleje. U mnie sprawdza się Amla, ale uważam, że SESA jest naprawdę godna polecenia. Oleje stosuję przynajmniej 1-2 razy w tygodniu. Myję głowę oczyszczającym szamponem np. Tony&Guy, osuszam delikatnie ręcznikiem następnie na wilgotne włosy nakładam olej. Zaczynam od wcierania oleju ( SESA w skórę głowy, wskazany jest 20 min. masaż głowy) następnie wcieram olej na całej długości włosów, zawijam w ręcznik i pozostawiam na minimum godzinę, ale przedłużam ten czas nawet do 2- 3 h:) Można pozostawić olej na włosach do rana, ale ja nie umiem spać w ręczniku na głowie, poza tym drażni mnie zapach olejków podczas snu.


Po olejowaniu dokładnie myję głowę szamponem. Ostatnio używam szamponu AUSSIE MIRACLE MOIST, jest to szampon do włosów suchych i zniszczonych. Świetna jest też 3 minutowa odżywka z tej firmy 3 MINUTE MIRACLE MOIST , niestety do kupienia tylko w internecie ( np. allegro). Dobra informacja jest taka, że ostatnio większość kosmetyków tej firmy jest już dostępna w polskich drogeriach i pozostała odżywki z serii 3 minute mm są równie dobre:)

 
Produktem, który ( jak sądzę) wzbudzi u niektórych pewne kontrowersje jest Silicon Mix:) Tak moi drodzy, jest to silikon w czystej postaci w połączeniu z kreatyną i ceramidami. O silikonach mówiło się dużo ostatnimi czasy, oczywiście negatywnie. Panuje powszechna opinia, że oblepiają one włosy tworząc barierę, która nie przepuszcza składników odżywczych do włosa, mało to regularne stosowanie silikonów sprawia, że są one bardzo ciężkie do usunięcia z włosów. 

Dlaczego mając tego świadomość używam sylikonów? 
Pierwszy powód jest taki, że zasugerowałam się widocznym efektem, a nie opiniami w internecie. Widząc włosy dziewczyn, które używają Silcon Mix, stwierdziłam, że muszę go wypróbować i sprawdzić, czy to sprawdzi się u mnie. Kosmetyki są ciężko dostępne w PL, dlatego zamawiałam je na amazon.com i przywędrowały do mnie aż z Dominikany. Postanowiłam nie szaleć i stosuję silikon raz w tygodniu, kiedy nie olejuję włosów. Najpierw myję głowę szamponem x 2, następnie robię sobie maskę, ale tutaj wykonuję pewien trik:) Mieszam silikonową maskę Silicon Mix z odżywką Ausse 3 minute miracle moist. Odżywkę nakładam od końcówek w górę, ale nigdy nie wcieram w skórę głowy, ani u nasady włosów!!  pozostawiam na 3 minuty, następnie spłukuję. 

Efekt? Miękkie, wygładzone, lśniące włosy. 

 


Argument za silikonem: 
-  stosowany razem z maską odżywczą nie blokuje dostania się składników aktywnych do włosa
- przez to, że oblepia włosy tworzy barierę przed uszkodzeniami mechanicznymi i urządzeniami termicznymi, moje włosy są w dużo lepszej kondycji!
- we wszystkim trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek, używam silikonu raz w tygodniu i to wystarczy, aby efekt utrzymał się nawet do 2 myć normalnym szamponem z odżywką ( które i tak pewnie te silikony zawierają) :)
- pragnę również zwrócić uwagę, że naturalne oleje takie jak Amla zawierają w składzie parafinę, która działa podobnie do silikonów i również oblepia włosy. 


 Do prostowania włosów używam kosmetyków i prostownicy ghd.  Pierwszy od prawej jest to spray termiczny, który można aplikować na wilgotne włosy przed suszeniem suszarką, lub na suche włosy przed prostowaniem. Obok ( po lewej) widać spray nabłyszczający, którym spryskuję włosy po skończonym prostowaniu.   Na samym dole prostownica ghd gold series , którą mam już 2 rok i jest to najlepsza prostownica jaką miałam ever!:)



Mój obecny kolor włosów to l'oreal sublime mousse numer  500 jest to odcień Jasny Brąz. 



To by było na tyle:) Mam nadzieję, że zaspokoiłam waszą ciekawość:)

W razie pytań i  wątpliwości  proszę pytać w komentarzach:)
Mile widziane opinie na temat silikonów:)


0 comments:

Post a Comment