Penne z mięsem mielonym na białym winie

Witajcie:)ten kto smakuje życie, smakuje też dobre jedzenie:) ja uwielbiam makarony w różnej postaci i myślę, że chyba to najlepiej mi wychodzi spośród wielu dań:) Przepisy które gotuję w domu są moją wersją na szybkie  i smaczne danie z makaronu, mam ich dosyć sporo więc będzie się czym z wami podzielić:) Dzisiaj robię na obiad penne na białym winie i myślę, że to dobry przepis na start :)

Składniki: 
2 ząbki czosnku
1 mała cebula
2 puszki pomidorów krojonych lub całych 
30 ml wina białego
mięso mielone
makaron penne
sól, pieprz, oliwa z oliwek



1. 2 łyżki oliwy z oliwek podgrzewamy na patelni i dodajemy obrane ząbki czosnku. Podsmażamy czosnek po to aby oliwa nabrała aromatu następnie jak się zarumieni wyrzucamy i dodajemy pokrojoną cebulę.
 


2. Kiedy cebula się zarumieni wrzucamy mięso mielone, doprawiamy pieprzem i solą następnie smażymy aż się zarumieni.

3. Kiedy mięso będzie gotowe, ja zawsze przekładam je do głębszego rondla, w którym wygodniej będzie je udusić. 


4. Następnie dodajemy białe wino. Ja wlewam na oko, ale sugerują dodać z pół lampki, wino dodaje aromatu i nada smaku całemu daniu. 

 5. Teraz czekamy ok 5 min aż wino odparuje:) możemy trochę zamieszać . Następnie dodajemy pomidory z puszki, w zależności na ile osób jest to danie:) na dwie wystarczy jednak na 4 sugeruję dwie. 

 6. Przykrywamy i dusimy. W tym przepisie smak jest tym lepszy i dłużej dusimy mięso min. 1h wystarczy, ale najlepszy smak uzyskamy po ok 2h duszenia mięsa;) Gdyby mięso zaczęło się przypalać podlewamy wrzątkiem. Pod koniec duszenia doprawiamy mięso bazylią, oregano, pieprzem i solą do smaku jak kto lubi:) następnie  gotujemy makaron, ja lubię al dente bo jest najmniej tuczący:)wybieram makarony pełnoziarniste,  Penne gotujemy równo 9 min, ale oczywiście czas gotowania sprawdzamy na opakowaniu. 



7. Etap ostatni i najprzyjemniejszy nakładamy i jemy:) 


Smacznego!!

0 comments:

Post a Comment